Köpvillkor
-
Senast uppdaterad: 2025-01-12
1. Om LittleChic.se (Dröm)
- Juridiskt namn: DRÖM (enskild firma eller motsvarande)
- Organisationsnummer: [ange ditt organisations-/personnummer]
- Postadress: Dalhemsvägen 94 B, 254 63 Helsingborg
- E-post: info@littlechic.se
Har du frågor om produkter, beställningar eller villkor? Kontakta oss gärna via e-post så återkommer vi inom kort.
2. Allmänt
Dessa villkor (”Köpvillkor”) gäller när du som konsument (”du” eller ”kund”) gör en beställning via www.littlechic.se. Genom att slutföra ett köp accepterar du dessa Köpvillkor och bekräftar att du tagit del av vår Integritetspolicy (länk till separat sida).
3. Beställning
- När du slutför din beställning får du en orderbekräftelse via e-post. Kontrollera att all information stämmer.
- Upptäcker du några fel i orderbekräftelsen, kontakta oss omedelbart via info@littlechic.se.
4. Priser och betalning
- Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms, om inget annat anges.
- Eventuella fraktkostnader redovisas i kassan innan du bekräftar köpet.
- Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar på grund av ändrade leverantörspriser, tryckfel i prislistan eller felaktiga uppgifter och förbehåller oss rätten att korrigera priser.
- Betalning sker via vår betalpartner Stripe. Genom Stripe kan du betala med kort (Visa/Mastercard) och i vissa fall Google Pay eller Apple Pay. Om du valt en specifik betalningsmetod (till exempel Klarna), sker behandlingen enligt det avtal du tecknat med respektive betalleverantör.
5. Leverans
- Leveranstid är normalt 1–3 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast nästkommande vardag.
- Om en försening uppstår utan att vi meddelat längre leveranstid, kontakta oss via info@littlechic.se. Du har rätt att häva köpet om leveransen dröjer väsentligt och förseningen inte beror på dig som kund.
- För närvarande skickar vi paket med PostNord (eller annat fraktbolag). Eventuell fraktavgift eller gräns för fraktfritt framgår i kassan.
6. Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du mottagit varan.
6.1 Hur du utövar din ångerrätt
- Meddela oss skriftligen att du vill nyttja din ångerrätt, antingen via info@littlechic.se eller genom vårt retursystem på ditt kundkonto (”Retur”-funktion).
- I ditt meddelande ska följande framgå:
- Namn och kontaktuppgifter
- Ordernummer
- Vilka varor du vill returnera
- Returnera varan inom 14 dagar från den dag du meddelat att du vill ångra köpet.
- Du ansvarar för returfrakten (om inget annat anges) och för att varan är väl emballerad.
6.2 Villkor för ångerrätten
- Varan ska vara i oanvänt och oskadat skick, och i förekommande fall i originalförpackning.
- Du har rätt att försiktigt undersöka varan, men om du hanterat den i större omfattning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess art, egenskaper och funktioner, har vi rätt att göra avdrag för värdeminskning.
- Undantag (förseglade hygienprodukter): Ångerrätten gäller inte för varor som är plomberade och som av hälso- eller hygienskäl inte kan återlämnas när förseglingen brutits, t.ex. underkläder, strumpor eller badkläder.
6.3 Återbetalning
- När vi mottagit och kontrollerat varan betalar vi tillbaka det belopp du erlagt för varan.
- Återbetalning sker inom 14 dagar från att vi mottagit din retur eller fått bevis på att du skickat tillbaka varan.
- Återbetalningen sker via samma betalningsmetod du använde vid köpet.
7. Reklamation och klagomål
Vi följer svensk konsumentköplag, vilket ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år om det är ett ursprungligt fel på varan.
7.1 Reklamationsförfarande
- Upptäcker du fel på en vara, kontakta oss omedelbart via info@littlechic.se och ange:
- Namn, adress och e-postadress
- Ordernummer
- Beskrivning av felet (gärna med bilder om möjligt)
- När vi godkänner din reklamation får du information om hur du skickar tillbaka varan.
- Vid godkänd reklamation står vi för returfrakt och åtgärdar felet genom att erbjuda en ny vara eller ersättning i enlighet med konsumentköplagen.
- Om varan inte anses felaktig, förbehåller vi oss rätten att neka reklamationen. Vid tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
8. Ansvarsbegränsning
- Vi ansvarar inte för indirekta skador eller följdskador på grund av produkten.
- Vi tar inte ansvar för förseningar eller fel orsakade av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), t.ex. strejk, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, eller uteblivna leveranser från underleverantör.
- Om vi inte kan uppfylla våra åtaganden, har du rätt att häva köpet i enlighet med konsumentköplagen.
9. Produktinformation
- Vi eftersträvar alltid att ge korrekt produktinformation och visa rätt färgnyanser, men viss avvikelse kan förekomma beroende på bildskärmsinställningar eller fotokvalitet.
- Skulle en vara vara slutsåld trots att den funnits tillgänglig i webbutiken meddelar vi dig omgående, och du har rätt att häva köpet om du inte vill vänta på eventuell senare leverans.
10. Personuppgifter
- För att hantera din beställning och ge bästa möjliga service behandlar vi vissa personuppgifter (namn, adress, e-post, telefonnummer, IP-adress, köphistorik).
- Vi använder Stripe för säkra betalningar och PostNord (eller motsvarande) för leveranser. Nödvändiga uppgifter delas med dessa aktörer för att slutföra din order.
- Läs mer i vår Integritetspolicy för en fullständig beskrivning av hur vi behandlar personuppgifter samt information om hur du kan utöva dina rättigheter enligt GDPR.
11. Cookies
- På vår webbplats använder vi cookies för att förbättra din användarupplevelse och analysera trafik. Du kan stänga av cookies i din webbläsare, men vissa funktioner kan då sluta fungera optimalt. Läs mer i vår Cookiepolicy.
12. Ändringar i villkoren
- Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra dessa villkor. Eventuella ändringar publiceras på www.littlechic.se.
- De villkor som gäller för ditt köp är de som fanns tillgängliga på webbplatsen vid den tidpunkt du genomförde köpet.
13. Tvister och lagval
- Vid en tvist som vi inte kan lösa i samförstånd hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden (ARN): arn.se.
- Om du är bosatt inom EU kan du även lämna klagomål via EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning: ec.europa.eu/consumers/odr.
- Vi följer alltid ARN:s rekommendationer. Svensk lag och svenska domstolar gäller vid eventuell tvist.
Kontaktinformation
- Företagsnamn: LittleChic.se (DRÖM)
- E-post: info@littlechic.se
- Adress: Dalhemsvägen 94 B, 254 63 Helsingborg
Tack för att du handlar hos LittleChic.se – vi hoppas du blir nöjd med dina produkter! Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss.